Dentální hygiena, zubní ordinace, Denisovo nábřeží 6, Plzeň / 3. patro

MDDr. František Nachlinger

ordinace@dentalnihygienaplzen.cz

Dentální hygiena

Nedílnou součástí zubního lékařství se stal obor dentální hygieny. I když je ve světě (Západní a Severní Evropa, Amerika) zcela běžný už několik desetiletí, u nás si svou tradici teprve buduje.

Ne každý si plně uvědomuje, že náš chrup odráží celkovou tělesnou kondici a naopak. Vazby mezi různými nemocemi a nesprávnou ústní hygienou jsou dokonce vědecky prokázány. Bakterie a toxické látky, které jsou obsaženy v zubním povlaku se krví posouvají do organizmu, kde mohou napáchat nemalé škody. Dokáží zapříčinit vznik arteriosklerózy, která je známá jako jedna z příčin infarktu, nebo mozkové mrtvice.

Prevence a správná péče také logicky přináší mnoho superlativ a to po fyzické, psychické i ekonomické stránce. Udržení si vlastního přirozeného chrupu přináší neocenitelnou možnost přijímat pestrou a různorodou stravu, která je nezbytná pro zdravý životní styl.

Dentální hygienistka poradí, jak se o zuby starat, jak je čistit a tím předejít tvoření zubního kazu, zánětu dásní a paradontóze a pomůže s odborným bělením vašeho chrupu. Každý pacient jistě ocení individuální přístup a stejně tak přátelské prostředí.

Nabízíme kompletní péči:

Depurace

Bezbolestný a efektivní zákrok prováděný za účelem odstranění zubního plaku a pigmentace a vyhlazení plošky zubu. Jedná se o leštění zubní skloviny pomocí depurační pasty s fluoridy a speciálního rotačního kartáčku. Na vyleštěném chrupu se plak neusazuje tak snadno a rychle. Zpravidla zde dochází k zesvětlení chrupu o jeden až dva odstíny a před ošetřením je nutné podstoupit odstranění zubního kamene.

Fluoridace

Prokázané ochranné účinky na kvalitu zubů zaručuje bez pochyb fluor. Spíše než bezkontaktními dávkami, například v jídle, či doplňcích stravy, svou funkci plní v přímém kontaktu se strukturou zubní skloviny. Při reakci fluoru se zubní sklovinou vznikají obranné mikro-můstky, které zabraňují vzniku nebo pokračování zubního kazu a podporuje návrat minerálních iontů. Pravidelný příjem může být obstarán pomocí fluoridace vody, soli nebo nejčastěji používáním zubních past s přídavkem fluoru. Další možností je podstoupit odbornou fluoridaci zubů v ordinaci zubní hygienistky. Použitím speciálních látek (fluoridační krémy) se na zubech vytvoří tenký film, který po zaschnutí dokáže působit ještě několik hodin. Účinnost ošetření je odhadováno na 6 měsíců. Doporučuje se zejména při vyšším sklonu ke kazivosti chrupu, po několikačetných ošetřeních zubu, vyšší citlivosti krčků, vrozené snížené odolnosti zubní skloviny, nebo jiných přidružených onemocnění, které ovlivňují její kvalitu (mentální anorexie, bulimie). Ošetření je nebolestivé. V případě dětských pacientů se doporučuje aplikovat fluoridaci, jako vhodnou formu prevence.